shiiit assåå

idag var jag i stan med mamma i stan från typ tre till drygt åtta.
jag har varit i så många affärer, letandes efter present till syster.
vi åt mat på barcelona, mycket gott.
jag åt friterade potatisklyftor med aioli och salsasås, frästa vitlöksmarinerade räkor med olivolja och spett med champinjoner och räkor. mycket gott. lite problem med att få uppmärksamhet bara.
när vi först kom in var det ingen som brydde sig om oss, vi stod där och fick gå och leta upp menyer själva, så vi tog två och satte oss vid ett bord. sen när vi beställde visste mamma inte exakt vad hon skulle ta, så då ville han gå därifrån så länge, jättekonstigt, hon hade ju bara glömt vad hon bestämt sig för.
sen fick vi maten före drickat. (tog också ett tag att diskutera om det var vår mat hon kom med eller inte)
när vi skulle betala satt mamma och försökte vinka lite diskret, efter ett tag satt hon med hela armen i vädret. Jag sa att eftersom vi var så osynliga så borde vi bara hoppa över räcket och köra en springnota. mamma såg sig själv fastna i räcket och beskrev sig själv hängandes uppoch ned från räcket. mycket lustig syn skulle det ha varit. det hela slutade med att vi fick gå in och betala. de fick ingen dricks, mkt bra. men är fortfarande lite besviken att det inte blev någon springnota..

dagens fundering: varför är det så självklart att ge dricks?

imorn blir det stan igen, tänkte försöka sova nu

Kommentarer
Postat av: Alicia

Hahaha DU saknar skolan och har också börjat med frågeställning i bloggen - såskareva!

Jag gillar ert restaurantbesök för övrigt. Bra att du inte spoilade historien idag. Nästa gång är det hitandrun som gäller, hur vet jag inte men det är ett fint uttryck om något helt annat.

2009-06-24 @ 20:28:43
URL: http://kvistgubbe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0