nu ska jag sova igen (och en guide till att bli en bättre kund)

känns som att jag alltid sitter här i min säng och ska sova, känns osm att det är allt jag gör.
mitt liv är ganska enformigt just nu och jag känner hur mkt jag bara vill ha fint väder och sitta på en filt i vitan och dricka vin, typ. men jag sitter på hemköp dagarna i ända.
är så trött på människor som ska berätta för en "den här ska kosta en krona!" "det här är en annonsvara!" "den kostar 19.90!"
JAG BRYR MIG INTE. allt jag gör är att dra streckkoder och slå in koder.
borde skriva en manual hur man bör uppföra sig när man ska betala i en kassa för att det ska gå så smärtfritt och fort som möjligt. det är ju faktiskt inte jag som tar tid på mig. kan samanfatta det viktigaste. bara för att.
För det första så kan man ju tänka på att om man har bråttom så lägg varorna med streckkoden mot er (gärna annars också), men tjänar tid på det även om man måste anstränga sig lite.
Om man ska betala med kort så kan man dra/stoppa in chip redan från att första varan registrerats. Då går köpet fortare sen. Men när du slagit in kod så kommer det stå "var god vänta" tills alla varor är dragna, då kan det ju vara en idé att börja packa.
Ska man betala kontant så kan man ju i alla fall ta upp plånboken istället för att stå och glo.
Lägg påsarna långt fram på bandet om du vill börja packa i tid och stå inte bara och sucka för att de aldrig kommer.
köper du flera varor från typ en special korg med saker för samma pris (t.ex. en korg med 5kronors varor) så kan det vara en idé att lägga dem vid varandra. och lägg inte gurkor och andra långa föremål på tvären, det orskar problem.
DET VAR ALLT.
gör det det där så kommer du bli favvokunden nr.1

förlåt för att jag är bitter, blir säkert bättre när jag får lön

Kommentarer
Postat av: cissi

HAHAAHAH vilken tabbe! jag lägger steckkoden mot kassörskan, hahahahahahahah. gud har ju fattat helt fel. GUD VAD PINSAMT.

numer ska jag lägga den mot miiiig, inte glömma, hahah. mot mig och lägg flaskor ner på bandet mmm. haha

hoppas resten av dina kunder är snällare!

2009-07-28 @ 12:34:23
URL: http://karamanjaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0