jag är så trött på vikthets

det säger jag för att jag gick in på en blogg här på blogg.se.  hämnade hos en tjej som heter laila och är modell tydligen.
hennes blogg är helt sjuk. hon skriver saker som att man ska äta citron för att magsäcken ska krympa, man ska frysa för att förlora kalorier och hon skriver matdagbok med lika mycket mat för en dag som en vanlig människa äter till frukost och folk älskar det.
antagligen mest osäkra flickor i tidiga tonåren men det gör det ju inte bättre. är det inte sånt som de står om på hemsidor som folk med ätstörningar lägger upp, som det var ett sånt liv om för några år sen som polisen letar och stänger ner?
jag orkar inte med hets mot varken överviktiga eller smala. I Lailas blogg hade hon nyligen skrivit om hur lätt det är att gå upp i vikt, vilka små förändringar som gör det och typ skrämselpropaganda mot överviktiga.
folket kommenterar att de tycker att folk får göra som de vill, men självklart tycker de att det är snyggast att vara smal.
jaha?
men vad känner de överviktiga som läser det inlägget där hon gör klart hur fel det är att vara överviktig?
nästa inlägg är ett inlägg om självförtroende och självkänsla, yes ..

här är en bild från serien damernas detektivbyrå som jag kollar på då och då. där tar de upp viktfrågor ibland, bara lite diskret. men Mma Ramotswe (huvudpersonen, på bilden) säger alltid att hon är nöjd med sin vikt, hon är av traditionell storlek och det finns många som gillar det. Jag gillar det. hon är så vacker <3
slutsats? öh, alla är fina som de är och jag vill ha fred på jorden , bla bla

(kanske inte borde bry mig om vad en tjej som säger att det inte är farligt att sola säger om allt annat heller, men vafan)

PS. Förlåt mig för mina moralmorsa inlägg men jag orkar inte folk som är så tanklösa

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

ÅÅÅHHHHWE Laila hon är sjuk i huvet!!

2009-07-21 @ 17:08:04
URL: http://jacquelineserena.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag tycker du har helt rätt, det är ju läskigt hur mycket hon påverkar unga tjejer.

Det värsta, tycker jag, är att de nästan hyllar henne för det hon gör. Nä, uuuush!

2009-07-22 @ 14:06:48
URL: http://jordgubbslena.blogg.se/
Postat av: emma

Du behvöver inte läsa hennes blogg,det behöver ingen annan heller för den delen.



Jag tycker att hon ger jätte bra tips och råd.Jag uppskattar det!

Och jag kan lova, det finns värre bloggar.



kolla in sillyhilton.blogg.se där har vi en extrem blogg, som jag också gillar för den delen!



emma



2009-07-22 @ 21:27:21
Postat av: Johan

"men vad känner de överviktiga som läser det inlägget där hon gör klart hur fel det är att vara överviktig?"



Vem fan bryr sig? Vad tycker överviktiga om att det är farligt att vara överviktig?



Det är inte ett dugg synd om överviktiga. Ska tatuerade människor gråta blod över människor som tycker tatueringar är galet fult?



2009-07-22 @ 22:05:32
URL: http://ilive.blogg.se/
Postat av: julia

vem har bett dig att läsa hennes blogg egentligen? svar: ingen



laila ger JÄTTE JÄTTE bra tipps.



så fuck dej!

2009-07-24 @ 18:46:12
URL: http://juliahamn.blogg.se/
Postat av: MJ - fansblogg

Fin blogg!

2009-07-26 @ 15:49:26
URL: http://mjackson.blogg.se/
Postat av: johanna

ÅhHHhh blir galen på alla iq-befriade folk. att vikthetsa unga osäkra tjejer är det dummaste man kan göra.

2009-07-27 @ 15:09:09
URL: http://trickyickylick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0